Razlozi uspjeha hrvatskih glazbenih festivala

The reasons for the success of Croatian music festivalsSvim poznavateljima hrvatske glazbene scene vjerojatno nije promakla činjenica da su glazbeni festivali u Hrvatskoj u posljednje vrijeme prava zlatna koka. Dok neki ljudi dolaze na festivale ciljano, dakle isključivo zbog festivala, veliki broj posjetitelja iskoristi priliku, pa posjeti festival zato jer živi blizu mjesta održavanja. Koji god bio razlog, hrvatski festivali su postali jedan od najuspješnijih turističkih proizvoda i postavlja se logično pitanje: zašto su tako uspješni?

Bit glazbenih festivala, kako i sam izraz govori, je glazba. Dakle, možete sve napraviti kako treba, ali ako glazba ne valja, uzalud vam trud. Srećom, ljudi koji organiziraju festivale to znaju, pa se trude dovesti ne samo popularne, već i kvalitetne glazbenike koji će privući publiku. Dobri glazbenici su i zalog buduće kvalitete, i puno je vjerojatnije da će posjetitelji doći ponovno ako su uživali u kvalitetnoj glazbi.

Većina festivala održava se na atraktivnim lokacijama koje se često nalaze nedaleko od turističkih središta, što posjetiteljima omogućuje ne samo smještaj, već i mnoštvo drugih sadržaja koji će njihov odmor učiniti bogatijim. Na taj način, posjetitelji festivala ne moraju sami dolaziti, već mogu povesti cijelu obitelj koja ne mora nužno biti ljubitelj festivala.

Dobri organizatori vode računa i o datumu, kako ne bi došlo do preklapanja sličnih festivala i rasipanja potencijalne publike. Promocija je vrlo bitan element uspjeha, pogotovo za festivale koji su noviji. Većina stručnjaka se slaže kako promociju treba raditi uglavnom preko digitalnih medija, jer je to najbrži i najučinkovitiji način na koji se može doći do potencijalnih posjetitelja. Naravno, bilo bi dobro naći i dobre sponzore, jer je na taj način organizacija festivala puno lakša i brža.

Sve su ove točke hrvatski organizatori glazbenih festivala očito dobro usvojili. Mnogi festivali koji privlače publiku iz svih dijelova Europe,a i šire, jasan su pokazatelj kvalitetne organizacije i spoznaje organizatora o tome kao uspjeti na vrlo kompetitivnom tržištu.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *